Monday, August 29, 2016

Minggu Ke-4 Di Bulan Ogos

Assalamualaikum wbt

Hari ini hari Isnin. Minggu ke-2 Patung Beruang kembali ke ofis.
Basically, last week adalah minggu yang mencabar buat Patung Beruang. Dalam keadaan kesihatan yang masih belum pulih sepenuhnya, Patung Beruang gagahkan juga masuk ofis. 

Minggu lepas, hari Selasa, hari pertama Patung Beruang kembali. Sampai ofis pukul 9.20 am. Terlambat 20 minit, huhu. Sebenarnya pagi tu, lepas solat Subuh, Patung Beruang masih berkira-kira samaada untuk datang ke ofis atau tidak. Tapi bila memikirkan yang pagi tu Patung Beruang ada meeting dengan potential vendor, so, datang lah juga.

Tepat pukul 9.30am, Patung Beruang masuk ke bilik meeting. On the way ke bilik meeting tu, Patung Beruang terserempak dengan beberapa orang officemates. Semua bertanya khabar Patung Beruang and marah kenapa Patung Beruang still datang juga ke ofis dalam keadaan not fully fit. Yelah, it is so weird when people see me sweating sedangkan dalam ofis tu semua orang sejuk kerana air-cond. Dengan muka yang pucat dan makin panjang (yes, most people comments that muka Patung Beruang dah panjang. I think it is because berat Patung Beruang turun mendadak beberapa kg dalam tempoh 2-3 minggu ni. So, automatically pipi tembam ni dah hilang, hehe), dan full of sweat, it is so obvious that I am sick... 

Alhamdulillah, meeting dengan potential vendor berjalan lancar although it took 2 hours plus. 

Dan lepas tu, Patung Beruang pun continue lah settle kan kerja sampai ke petang. Masih lagi dalam mood bertahan. Dengan suhu badan yang tak tentu, kejap rasa panas sangat, kejap rasa sejuk sangat, batuk, hidung berair, belakang sakit dan macam-macam lagi. But, finally, Alhamdulillah Patung Beruang berjaya survive sampai ke petang. 

Rabu pula Patung Beruang leka siapkan report. Pada hari itu, ramai tegur mengatakan Patung Beruang nampak a little bit better dari hari sebelumnya.  Tapi still pucat lagi cuma dah tak sweating je. Well.. Sakit ni jangan dilayan sangat. Jika sudah boleh berjalan dan bekerja, Alhamdulillah. 

Akhirnya sampailah ke hari Jumaat. Sepanjang hari tu, Patung Beruang di Glenmarie. Petang lebih kurang pukul 5, Patung Beruang bergerak balik HQ. Sampai je HQ, ada officemates yang dah siapkan makanan untuk Patung Beruang jamah. Sebenarnya that day ada makan-makan di ofis sempena Townhall & Birthday Celebration. Tapi Patung Beruang sibuk di Glenmarie, dan tak boleh nak balik HQ awal. Jadi, mereka simpankan sedikit makanan untuk Patung Beruang jamah. Terharu rasanya, huhu..Petang tu, Patung Beruang spend masa di HQ sampai pukul 7 lebih. Then, masa nak balik, terserempak pula dengan Finance Director. Beliau sempat tanya keadaan kesihatan Patung Beruang. Siap pesan lagi, 

"Yana, I know you are so committed. But, you need to take care your health. Please don't overly stress yourself." 

Ok Boss, I take note that reminder. Tapi kalau, hari Jumaat pukul 7 pm lebih pun masih di ofis, macam mana lah Patung Beruang tak stress?  Hari Jumaat kot... Selalunya Jumaat lah orang akan balik awal, huhu...

Keluar je ofis malam tu, Patung Beruang singgah rumah sekejap, ambil barang dan terus shoot ke KLIA, untuk fetch Iman. 

Flight Iman touch down lebih kurang pukul 8.30 malam. Pukul 9 malam, kami gerak dari KLIA terus ke Seremban-PD untuk jumpa abang. 

Basically, Iman dan abang nak balik Melaka malam tu juga. So, lepas hantar Iman pada abang, Patung Beruang pun balik lah ke Seri Kembangan. Sampai rumah lebih kurang pukul 11 malam. Adoi... masa tu baru lah terasa penat sangat. Tapi still, mata ni tak nak tidur. Kesudahannya, pukul 1 pagi juga baru Patung Beruang dapat tidur. 

Sabtu dan Ahad, I had my own sweet time.

Today ada orang tanya, apa yang Patung Beruang buat masa Sabtu & Ahad baru ni. Jawapan Patung Beruang, 

"I jadi Koala."

And that girl buat muka berkerut. Tanya apa maksud Patung Beruang. 

Then, Patung Beruang terangkan, Koala tu apa, dan apa habit dia. Untuk mereka yang tidak tahu, Koala habit mereka adalah tidur, makan dan berpaut di dahan pokok sepanjang hari. Mereka boleh tidur selama 18 jam sehari tau.

And Patung Beruang pula, ketika Sabtu dan Ahad itu, hanya tidur, makan (ala kadar sahaja macam buah-buahan dan roti. Itu pun sekadar untuk alas perut sebab tekak masih pahit. So, no appetite, huhu.) dan "berpaut" di sofa sambil membaca buku ataupun melayan Woo Bin dan Lee Jong Suk. Langsung tak keluar rumah. Betul-betul rehatkan otak dan badan. 

So, tak macam Koala ke??? heheh...

Patung Beruang ni bukanlah penggemar tv. Hanya menonton rancangan tertentu sahaja. So, that weekend Patung Beruang dapatlah marathon Uncontrollably Fond dan W-2 Worlds. Itupun, penat menangis. Setiap episod mesti Patung Beruang menangis. Cerita tu lah tak lah sedih sangat. Tak macam 1 Litre of Tears atau pun Hachiko. Tapi still Patung Beruang tak faham kenapa Patung Beruang menangis setiap episod. Barangkali rasa sedih bila tengok Woo Bin sakit barah otak dan nak mati, ataupun sedih melihat Lee Jong Suk lupa pada Oh Yeon Joo, gadis yang pernah menjadi isterinya. Haaaaaa.... sabar je lah.. Tengok cerita Korea pun boleh menangis.. Hati tisu betul lah (ni statement yang Peanut bagi pada Patung Beruang, hehe)

Oleh kerana Patung Beruang dah berehat secukupnya seperti Koala pada Sabtu & Ahad, hari ini rasa bersemangat sangat. Tekak ni masih lagi gatal dan ada batuk sikit2, tapi, yang lain semua in shaa Allah, dah sihat. Now, Patung Beruang dah boleh focus kerja seperti biasa, Alhamdulillah... :)

Oklah.. dah lama sangat Patung Beruang menulis ni. Mata pun dah ngantuk. Esok pagi Patung Beruang ada meeting dengan CEO pukul 9 am. So, kenalah datang awal sikit supaya tak kelam kabut. Jadi, Patung Beruang tidur dulu lah ye. Goodnight...

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
A simple girl who love books and teddy bears namely Bibi and Si Boyot...