Sunday, October 18, 2015

Pergi Untuk Selama-Lamanya..

Pada waktu pagi di ketika Khamis lepas, 15 October 2015, Patung Beruang dikejutkan dengan pemergian seorang ahli keluarga yang kembali kepada Maha Pencipta.

Perasaan Patung Beruang masa itu???
Terkedu..
Terperanjat...
Sebak ...
Semuanya bercampur-baur. 

Hati ini rasa tidak tenang. 

Dan selang sejam selepas itu, Patung Beruang dikejutkan sekali lagi dengan pemergian seorang ahli keluarga sahabat Patung Beruang. Ya Allah.. 2 berita yang menyedihkan dalam satu masa.

Semoga damai dan berbahagia lah dia disana. Moga pemergian ini dapat menghentikan segala kesakitan dan penderitaan yang ditanggung selama ini.

Jujurnya, semenjak pertemuan kami yang terakhir beberapa minggu lepas, Patung Beruang tidak lupa untuk menyebut namanya ketika menghadiahkan ayat-ayat suci Al-Quran usai solat. Dan moga Patung Beruang terus istiqamah untuk sentiasa menitipkan hadiah buatnya dan insan-insan lain yang Patung Beruang sayangi selagi diri ini masih bernyawa.

Tahun lepas, ketika waktu-waktu begini, seorang ahli keluarga Patung Beruang telah pergi. Dan tahun ini, seorang lagi menyusul. Mati itu memang pasti. Cuma bila, dimana dan apa keadaannya saja yang masih menjadi misteri.......

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
A simple girl who love books and teddy bear namely Bibi...