Tuesday, November 24, 2015

Free Market Seremban - Part 2

Assalamualaikum semua..
Wah, lamanya Patung Beruang tak update blog ni. Maaf lah ye sbb membiarkan blog ni bersarang labah-labah pulak, hehe.. 

Oklah, Patung Beruang tak nak cerita tentang kesibukan yang melanda sejak 2 menjak ni. Rasa macam masa 24 jam sehari tidak cukup pula. Kesana kesini, ada je kerja dan aktivitinya. Takpe, kita tinggalkan lah cerita kesibukan ini buat seketika ye.

Hari Sabtu lepas, 21 November 2015, Patung Beruang dan ibu join Free Market di Masjid Sikamat, Seremban. Free Market bermula pada pukul 10 pagi. Alhamdulillah, dalam pukul 8.45 pagi, kami dah sampai ke pekarangan Masjid Sikamat. Senang juga nak cari lokasi, guna Waze je :) 

Sampai je di Masjid, nampaknya meja-meja dah elok bersusun di perkarangan Dataran Berbumbung. Patung Beruang dan ibu terus memilih meja yang sesuai, luggage-luggage, beg dan kotak-kotak pun diletakkan dan Patung Beruang bergegas mencari Kak Effi, organiser Free Market ini.

Selama ini, Patung Beruang hanya communicate dengan Kak Effi melalui FB dan WhatsApp je. Pada pagi ni lah baru pertama kali bersua muka. Cantik dan peramah orangnya. Buatkan kita rasa selesa bila berurusan dengannya. Alhamdulillah :)

Setelah bersua dengan Kak Effi, dan juga kenalkan ibu dengan Kak Effi, maka, bermulalah aktiviti menyusun barang-barang untuk dipamerkan di gerai kami.

Pada hari tu Patung Beruang bawa buku cerita kanak-kanak, tudung, baju baby, baju kanak-kanak, baju lelaki & wanita dewasa. 

See, inilah gerai Patung Beruang & ibu. Terima kasih pada Kak Effi dan team sebab susah-susah je siapkan tag nama untuk semua pemilik gerai disana. Oh ye, tag nama tu Patung Beruang masih simpan sampai sekarang. Buat kenang-kenangan, hehe.

Pukul 9.10 pagi, pengunjung mula datang. Tapi, para contributor tidak dibenarkan lagi untuk membuat apa-apa transaksi dengan pengunjung. Pengunjung hanya boleh melawat gerai-gerai dan melihat-lihat barang-barang yang dipamerkan. 

Tepat pukul 9.45 pagi, majlis dimulakan dengan bacaan doa. Dan selepas itu, bermulalah Free Market Masjid Sikamat, Seremban dengan rasminya.

Dari pemerhatian Patung Beruang, pengunjung & contributor untuk Free Market kali ini lebih ramai berbanding Free Market Seremban yang diadakan di Ampangan sebelum ini. Keadaannya lebih meriah, barang-barang pun lebih banyak dan yang paling best, ada pemeriksaan kesihatan percuma disediakan.

Ramai juga warga emas yang beratur untuk menjalani pemeriksaan kesihatan percuma. Terima kasih kepada pihak hospital dan kakitangan yang berkenaan kerana sudi memeriahkan Free Market kali ini. 

Alhamdulillah, barang-barang yang kami bawa cepat sangat habisnya. Tiada satu pun yang tertinggal. 

Dan plastik beg yang kami sediakan pun sangat berguna dimana ramai juga pengunjung yang datang kepada kami untuk minta plastik beg bagi mengisi barang-barang mereka. 

Lebih kurang pukul 11.45 pagi, Patung Beruang dan ibu pun berkemas untuk pulang semula ke Melaka. Pengalaman yang sangat berharga buat kami berdua. 

Terima kasih ibu sebab sanggup temankan anak dara sorang ni untuk event Free Market untuk sekian kalinya. Walaupun kami kena keluar rumah seawal pukul 7 pagi, tapi ibu tetap sabar melayan kerenah anak daranya yang sorang ni, hehe.. 

Terima kasih juga buat Kak Effi dan team yang bertungkus lumus menganjurkan Free Market ini. Lokasi yang sesuai, kelengkapan yang sesuai, pengunjung yang ramai dan perjalanan event yang sangat memuaskan. 

Terima kasih juga pada jiran-jiran di sebelah kanan dan kiri gerai Patung Beruang, kerana sudi bertukar-tukar cerita, sudi pinjamkan alas meja pada Patung Beruang (kami terlupa nak bawa alas meja, huhu), sudi menjalinkan silaturrahim dalam masa yang singkat. 

Terima kasih juga pada semua pengunjung Free Market kali ini terutama sekali yang sudi untuk memiliki barang-barang yang dipamerkan di gerai Patung Beruang. Semoga barang-barang tersebut memberi manfaat kepada pemilik barunya. 

Dan yang paling penting sekali, Patung Beruang berdoa agar apa yang kita lakukan ini menjadi saham akhirat kita. Aamin.. Moga ada rezeki untuk kami bersua lagi.



p/s: Latest update yang Patung Beruang dapat petang tadi, In shaa Allah, Kak Effi akan organise lagi Free Market di lokasi yang sama pada 21 hb December ini. Tema kali ini adalah Back To School. In Shaa Allah, jika umur panjang dan ada rezeki, kita jumpa lagi disana ye. Patung Beruang dah ada idea barang-barang yang nak dibawa nanti :) 

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
A simple girl who love books and teddy bear namely Bibi...